Tycker inte om...

... att också getingarna vaknat till liv i den plötsliga sommarvärmen. Jag har redan slagit ihjäl en hel hög (nåja, fem i alla fall) som letat sig in i biblioteket. Dessvärre har jag en syrén alldeles utanför fönstret - och den har precis slagit ut i blom. Vilket innebär att det är en hord med flygfän som dras till den. Och ja, jag måste ha fönstret öppet - det var +28 härinne när jag kom imorse!! Detta är nog årets varmaste dag - nu på eftermiddagen är det skugga på den här sidan om skolan, men ändå är det +23 ute (och +25 inne). Pust, flämt!! Tack och lov har tjejerna i bespisningen - i vanlig ordning - fixat så vi har "självservice" på glass. Man hämtar själv i frys-rummet och lägger pengarna i en burk. Tur att de litar på oss som jobbar under sommarlovet!! :)

Inser att jag kommer hinna ännu mindre än jag hade trott innan jag tar semester. Fattar inte var tiden tar vägen!! Fast det är klart, när det t.ex. dyker upp saker som skall fixas på hemsidan, och resten av webredaktionen redan är sommarlovslediga, då ryker plötsligt både en och två och tre timmar när jag hade tänkt hinna med annat. Just nu sitter jag med en diger bunt räkningar där det skall fyllas i en lång radda siffror. Lär ta resten av eftermiddagen. Jag jobbade till kl 19 igår men vet inte om jag får möjlighet till det idag - det är "skicamp" (nån slags sommar-skidskola) i stan och gissa var de håller till? På vår skola... (just nu testar de brandlarmet, håhåjaja). Vet inte hur populärt det blir om jag är kvar, jag måste ju knata genom matsalen för att komma ut och det är där de skall ha uppstart med början kl 16... Hm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0