Besök från Finland

Hehe, det finns fördelar med att importera svensk arbetskraft! Fick förfrågan igår om jag kunde tänka mig att  guida två elever med lärare från Finland. Ansvarig avdelningsledare var upptagen, men "du Jenny är ju svensk, och det är ju nästan samma sak som finsk, så du kan väl ta dem med på en runda på skolan och berätta om vår verksamhet?" Hehe. "Nästan finsk". NÅJA. Men OK, jag tog på mig uppdraget! Och det visade sig vara en mycket trevlig lärare och likaledes trevliga elever, och den lilla rundan som jag trodde skulle vara avklarad på en kvart tog närmare en och en halv timme... Jag höll låda och gav dem knappt chans att säga nåt. Typiskt mig, blev så ivrig att jag nästan snubblade på orden. Well, de verkade rätt nöjda i alla fall.

Och en liten nyhetsartikel på hemsidan blev det.

Förresten, jag höll på att trilla baklänges när jag träffade dem och läraren sa "jaha, är det du som är från Holmön?" Det visade sig att avdelningsledaren skvallrat för dem. Och att de är från Vasa. Och har sett roddarna i Postrodden komma iland på Björkö. Men inte har de varit på Holmön. Än. Jag talade om att det är nåt de måste se till att åtgärda! :)
_ _ _ _ _


Kulstadlia i fjärran...


Vintrigt Vefsn!


Två av stans landmärken - Øyfjellet och Alcoa (f.d. Elkem Aluminium)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0