Paralympics

Har precis sett skidskyttet i Paralympics. Kommentatorn förklarade att det finns ett system för att klassificera de olika utövarnas handikapp så att det ska bli rättvist. Tjolahopp. Hur då? Killen som vann har ett ben som är 8 cm kortade än det andra (gränsen för att vara med i denna typ av tävling är 7 cm), tvåan (från Norge) har en muskelsjukdom som slagit sig på benen så han har inte full styrka i dem, trean körde med en stav så han måste haft fel på den ena armen. Men - killen som blev nummer fyra saknar armar helt och hållet!! Han sköt fullt (avlossade skotten med munnen) men utan stavar hade han inte en chans i spåret mot de andra (som i snitt hade 4-5 bommar). Rättvist? Vet inte det, jag...
_ _ _ _ _

Melodifestivalen? Jo, jag höll mig vaken. Bäst? Pausunderhållningen, ett medley av svenska och norska schlagerlåtar. Vinnaren? Jo, hon var väl OK. Liksom flera av de andra. Men jag hade ingen klar favorit. Och jag tror knappast det blir svensk seger i Oslo i maj. Inte norsk heller.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0