Stress!!!

Herregud, det känns som om jag inte har hunnit hämta andan idag!!

Vi ska få en ny version av vårt katalog- och utlåningssystem (Aleph). Innan vi kommer så långt ska vi dock testköra version 18 och ge besked om det är nåt som inte funkar som det ska. Jahaja. Förseningar har gjort att jag inte fick den nya versionen på min dator förrän imorse - och testkörningarna ska vara gjorda senast 15/3. Aaaagh - det är ju idag!!! Har börjat gå igenom frågeformuläret men har ännu inte hunnit längre än till sidan 3 (av 8). Om det inte vore för att eleverna kommit och "stört" hela tiden kanske jag hade haft en chans... (ni fattar hur jag menar, va? Inget ont om eleverna, jag vill ju att de ska använda bibblan hur mycket som helst! Men just när man försöker bli klar med något och hela tiden måste avbryta, då är det lätt att sucka "å nej, inte nu igen" när det kommer en elev och säger "du Jenny, kan du hjälpa mig...?").

Sen har jag suttit i telefon, rusat hit och dit och försökt få till en föreläsning med den svenske journalisten Tom Juslin. Han är ute på Norgeturné (läs mer på bloggen Klimatresan) och av nån outgrundlig anledning har vår skola missat detta. Jag upptäckte det av en ren slump då jag läste VK på nätet häromkvällen och såg en artikel om hans resa. Klickade mig in på bloggen, hittade turnéplanen - och där stod ju Mosjøen videregående skole!! När jag forskade i det hela visade det sig dock att det bara var avd. Sentrum och avd. Marka som hakat på. Dumt!! Så nu har jag lyckats klämma in en föreläsning här hos oss på torsdag eftermiddag. Gick ut med info om detta till lärarna och bokade auditoriet. Det tog inte mer än en kvart så var lokalen fullbokad! Vi skulle definitivt haft flera föreläsningar...

Och till råga på allt - jag hade fullständigt glömt att det är ikväll vi ska ut och fira en kollega som fyller år. Har insett det omöjliga i att hinna hem och tillbaka igen - så jag stannar på jobbet och går direkt till restaurangen. Och sen direkt vidare till quizen.

Gissa om jag kommer vara mör innan dagen är slut?

Fast fördelen är att nu kan jag sitta och testa den nya Aleph-versionen utan avbrott. Får se om jag hinner igenom allt... (borde förstås inte tagit bloggpaus men jag var bara tvungen att avreagera mig lite).

Förresten, snön vräker ner. Om det är nån som undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0