Quiz med mera

Nyårslöftet sprack idag. Hade ju lovat mig själv att ta bil till jobbet max en gång i veckan, och eftersom jag körde igår (skulle på möte på MRK och det var för tidsödande att gå fram och tillbaka) så borde jag såklart inte tagit bilen imorse. Men jag var så trött, så trött... och föll till föga. Sportlovet blev helt enkelt lite för ansträngande!! Korta nätter, tidiga morgnar, krånglande rygg som gjort att jag vaknat så fort jag rört mig (och uppenbarligen snurrar jag omkring en hel del på nätterna). Jag är helt enkelt sliten efter ledigheten!! Nu har jag lovat mig själv (som ni märker är jag bra på att avge löften...) att gå till sängs tidigt ikväll, för att vara fit-for-fight imorgon bitti och lämna bilen hemma.

Med tanke på att jag tog bilen till jobbet en enda gång i januari, och inte alls i februari
ids jag dock inte ha alltför dåligt samvete. Tycker mig ha upparbetat en viss bonus... :)

Kom tidigt till jobbet imorse - klar fördel jämfört med att gå!! Nackdel: jag blev inparkerad.
Skulle nog fått avsevärt större skador på bilen än de jag ådrog mig i helgen om jag försökt
forcera pansarvagnen som blockerade vägen...



... men nu skulle jag som tur var ingenstans på hela dagen! I ärlighetens namn
tittade bilens ägare dessutom in på bibblan och talade om att han ställt sig i vägen.
Och jag sa att det var helt OK.

Undrar förresten om han flaggar för att skrämma sina medtrafikanter?



Näh. Funkar inte på mig, jag blir inte det minsta rädd! :) :)
_ _ _ _ _

Över till nåt helt annat. Gårdagens quiz. Och vet ni vad?

VI VANN, VI VANN, VI VANN, VI VANN!!!!!

Och detta fast det bara var Unni, Odd och jag på plats. Gissa om vi var stolta??
Visst, vi hade lite tur med frågorna, men vi var baske mig himla duktiga!!

Några av frågorna vi klarade:

Vad heter lejon på swahili?  (Simba)
Vad heter Chris Isaaks jättehit från 1989?  (Wicked Game)
Hur lång är en mile?  (1,609 km)
Vad är det grekiska ordet för hjälte?  (Heros)
Var ligger Magaluf?  (Mallorca)

... och vi klarade dessutom nästan varenda musikfråga
- Europe, Ace of Base, Eurythmics, Cat Stevens...!
_ _ _ _ _

Jag brukar muttra över hur kort livstid det är på böcker nuförtiden. Efter ett par år går de nästan inte att få tag på längre. Tydligen är det inte bara jag som ifrågasätter detta - idag hittade jag en stämpel i en nyinköpt bok:



Hoppla! Det var ikke verst! :)
_ _ _ _ _

Tack till vaktmästarna!! Har fått nya hyllor i tidningshörnan, så nu har seriealbumen fått
flytta in dit - därmed blev det också mer utrymme för lyriken och CD-böckerna:

Före:

   

Efter:

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0