Våren gör ett nytt försök

Regn, snö och kyla till trots - det spirar och gror!!







... även i min rabatt:



Dessutom: idag är det superfint vårväder med sol, blå himmel och sisådär +10. Inte dumt!!
Fast yr.no varnar för trafiksvårigheter i Nordland framåt lördag kväll - på grund av snö
och snöblandat regn. Buhuu...
_ _ _ _ _

Kvällspromenad till Halsøya med Unni igår. Med kameran i högsta hugg som vanligt! :)

   

   
_ _ _ _ _

Nähäpp, dags att ge sig iväg. Tänkte för en gångs skull utnyttja den motionstimme jag har rätt till på arbetstid! Fast jag kombinerar den med jobb: ska först cykla till JT Kontor och köpa bl.a. tejphållare (bibblans är stulen), häftapparat (bibblans har nån haft sönder) samt nytt överdrag till min kontorsstol (och jaja, det gamla överdraget är det jag som har nött ut...). Sen ska jag cykla vidare till Elkjøp och fixa laddare+batteri till en av videokamerorna jag har till utlån (vete f-n var grejerna tar vägen, men jag skyller mig själv som inte dubbelkollar att allt är på plats i kameraväskorna innan jag avregistrerar lånen). Och sen trampar jag in till centrum för att hämta en laddning barnböcker på folkbiblioteket (projekt nästa vecka i barne- & ungdoms-arbeiderklassen). Så tillbaka till skolan och lämpa av allt. Så hem - och förhoppningsvis håller vädret i sig så jag kan sitta på verandan och njuta en stund. 

Förutsatt att väderprognosen stämmer och det alltså slår om till kallt och grinigt imorgon så har jag tänkt sitta på jobbet hela dagen. Nej, inte för att jobba övertid, utan för att skriva på uppsatsen. Jag och kollegan jag jobbar ihop med ska träffas på söndag kväll, och innan dess ska vi ha kommit igång på var vårt håll. Och eftersom jag inte har nåt skrivprogram på datorn hemma, och heller inte har disciplin nog att sätta mig ner och jobba (allt annat blir ju så himla intressant i jämförelse: frosta av frysen, putsa fönster och jag vet inte allt) så far jag till jobbet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0