Happy birthday to me... :)

Åh. Sitter här proppmätt med magen full av tårta. Det är inte dumt att fylla år!! :)
Unni och Kristine har varit här - vi har pratat om allt mellan himmel och jord, och det blev många goda skratt. Tack för besöket!!!

Tårtan? En lyxig sak med chokladbotten, chokladmousse, hallonmousse och hallongelé. En riktig kaloribomb med bland annat 7 deciliter grädde...!



(trodde inte jag skulle hinna baka den igår då den ska frysas i flera omgångar - men det gick)

Jag har blivit kramad och grattad av både elever och lärare på jobbet. Några elever kom med muffins, några andra med morotskaka. Och restaurangeleverna kom med lasagne! :)
_ _ _ _ _

Fortfarande klart, kallt och vackert här!





Igår kväll gav jag upp. Jag gillar att det är kallt när jag ska sova - har gärna fönstret på glänt. Det har jag inte haft de senaste nätterna, då det varit svinkallt ute. Men igår slog jag dessutom på elementet. Det var bara kring 10 grader i sovrummet och fönstren var isiga på insidan. Om inte annat började jag gruva för att mina växter skulle knasa ihop...
_ _ _ _ _

Fick telefon från en kollega igår kväll - hon höll på att översätta en text från svenska till norska och fick problem med ordet huggsexa. "Jenny, vad betyder det egentligen? Jag har en ordbok här, och jag hittar både hugg och sex men jag får inte ihop det!"

Hm. Nä, jag förstår det! Problemet är att jag inte kom på nåt motsvarande norskt ord. Förklarade så gott jag kunde och jag tror vi var någorlunda införstådda båda två med vad som menades till slut. Även om vi inte riktigt kunde sätta ord på det...
_ _ _ _ _

Det blir nog en sväng till jobbet imorgon, dels ska jag ta fram julböckerna och sätta fram adventsljusstakarna, dels förbereda adventskalendern som startar efter helgen.

Men nu ska jag sova. Lääänge!!

GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhhh, jag också vill ha kaka!!! Ser ju så grymt god ut!!! Vi lurade iväg Å och T på samma middag som vi åt förra helgen med den där bilden! ;) De ska dit ikväll!

2010-11-27 @ 17:58:03
Postat av: Berit

Grattis Jenny!!! vilken härlig tårta!

2010-11-29 @ 20:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0