Väntar på solen

Ärligt talat, nu börjar jag den här dagen i fel ände. Borde såklart baka pepparkakorna och biskvierna först (900 av de förstnämnda, 150 av de andra), och sen sjunka ner i soffan för att blogga. Men jag har tänkt mig ut på promenad när solen visar sig - och det gör den inte så länge (ni vet, jag bor bara ett stenkast från polcirkeln och dessutom mellan en massa bergknallar). Så nu väntar jag ut att den ska kika fram bakom Dolstadåsen och då ska jag skynda mig ut innan den försvinner bakom Øyfjellet. Och jag hinner inte baka nåt innan. Så då får det bli efter. Och så passar jag på att blogga istället! :)


Så här såg det ut igår morse...
_ _ _ _ _

Arnhild var här igår. Och vi åt tårta. Flera bitar var. Det gjorde vi förresten på fredagkväll också, Unni, Kristine och jag. Och lik förbaskat är nästan halva tårtan kvar!! Den är dryg. Kanske jag får ta med mig det som blir över på jobbet imorgon... för även om jag tänkt äta av den idag också, kommer jag ju aldrig i världen att klara av att trycka i mig hela...!
_ _ _ _ _

Jag var på jobbet ett par timmar igår och gjorde jul. Adventsstakar, julböcker, julfilmer, den lilla granen, ny skyltning - allt är på plats. Och adventskalendern är förberedd - fast jag hade för lite omslagspapper för att slå in alla kalendervinster, får fixa resten imorgon.

     



Sen var jag en sväng ner på stan. K-k-k-allt. Froströk på fjorden:




_ _ _ _ _

Nämen, vad nu?! Min bougainvillea (eller hur fasen det stavas) har mått tjyvtjockt lääänge - det rasar blad från den och den har inte blommat på flera år - jag har trott att den har varit i färd med att dö (och inte har den varit nån prydnad heller men jag har inte velat kasta den då jag har fått den av mormor). Men NU!! Mitt i smällkalla vintern har den bestämt sig för att blomma!! Ikke verst!!


_ _ _ _ _

Marie, skivan är skitbra!


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad bra att skivan är skitbra! :)

2010-12-04 @ 13:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0