På hyttetur

Det var vinter i Boxfjäll när vi vaknade imorse...





Himla mysig helg!!!!! Tack till Rita, Veronika och Unni - om ett gott skratt förlänger livet
borde vi bli minst 100 år, allihop!!! :)

Vi har pratat, skrattat, ätit gott (och ja, druckit gott också - jag smakade både vin och Irish coffee, fast jag måste säga att Coca colan nog var det som smakade bäst... hehe). Trålat butikerna i Hemavan och Tärnaby. Spelat Trivial Pursuit till långt in på natten. Helt enkelt haft det himla bra.


På inköpslistan, såklart!

Idag när vi skulle hem kom jag och Unni på att vi skulle ta en vända till på ICA i Hemavan (jag har bunkrat ännu mer mandelmassa). Och när vi nu hunnit så långt föreslog jag att vi ju kunde köra hem via Mo i Rana - inte så väldigt mycket längre. Sen fick vi höra av Rita och Veronika, som körde den andra vägen, att tullen stod längs Krutfjellvägen och hade kontroll. Tur att vi tog en annan väg... inte för att vi hade med oss nåt som skulle gett oss problem - men det hade tagit tulltjänstemännen en jäkla tid att gå igenom alla matkassar! :)


I Hemavan kunde man inte öppna skidbackarna igår som planerat - på grund av snöbrist.
Den kom inatt!!


När vi kom över fjället möttes vi av REGNET. Mellan Mo och Mosjøen vräkte det ner
- i kombination med beckmörkret var det ingen höjdare. Glad att vi tog oss hem helskinnade.

Och imorgon ska det visst bli storm också.
_ _ _ _ _

Just ja. Bus-Idas!



Faktiskt blev vi lite besvikna. Kanske för att vi inte hade några förväntningar förra gången vi var där - det hade vi nu. Och för att väldigt mycket av det som var till salu fanns där redan ifjol - kändes som att det inte var så mycket nytt.

Men ett tiotal äggkoppar blev det i alla fall! :)
Och ett gräddkanne-/sockerskålset som jag bara inte kunde låta bli, trots att jag varken dricker kaffe eller te. Bild kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0