Dagarna mörknar minut för minut...

Mosjøen vid 17.30-tiden igår:



Idag? Oooiiii!!! SNORHALT!!

Jag gick till jobbet imorse. Eller vinglade, snarare. Ett rent under att jag stod på benen
hela vägen. För stan var i det närmaste glaserad. Mest snö uppe hos mig men is, is, is
när jag kom längre ner.

Huvva.

Fast vackert var det ju!

   



Och jag inser motvilligt att det nog är dags att leta fram broddarna...
_ _ _ _ _

Kylskåpet? Long story. På Elkjøp säger de nu att de ska försöka hjälpa mig - men att det kan bli svårt då den serienummeretikett som ska sitta på kylskåpsväggens insida saknas. Det är INTE jag som tagit bort den. Men då mitt skåp är ett demonstrationsexemplar som stod ute i butiken innan jag köpte det vet jag ju inte vem som kan ha kommit åt det. Fast jag vet inte riktigt om de tror mig.

Och i frysen är det -10. Två av frysgallren (eller vad de nu kallas, de där som vätskan cirkulerar i) är iskalla och frostiga - det tredje droppar det vatten ifrån. Inte konstigt att temperaturen vägrar sjunka...




Kommentarer
Postat av: Marie

Känns inte rätt att det droppar i frysen...

2010-10-17 @ 21:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0