De sista sommartecknen

Även om det regnat från och till även idag, finns det fortfarande lite snö kvar.
Fotbollen på min (jaja, hyresvärdarnas) gräsmatta ser rätt ensam och malplacerad ut...



Men vet ni, de sista blommorna är seglivade!! Nu ikväll har jag tömt och rengjort
min stora utekruka, och plockat in höstens allra sista bukett:



Fin, eller hur!!

Har ägnat dagen åt biskvibak, samt åt att försöka montera och sätta upp den väderstation jag fick i födelsedagspresent av syrran i fjol. Vind- och regnmätare skall sitta på en stolpe, och den gick ju inte att trycka ned i marken medan det var tjäle, så jag skulle vänta till våren. Det blev vår... och sommar... och höst... och nu är det sista chansen innan det blir tjäle igen!! Men jag får vänta tills imorgon, för det är ett par pytteskruvar som skall hålla vindsnurran på plats och de lyckas jag inte dra åt med de mejslar jag har hemma. Ska be vaktmästarna om att få låna en pytteliten. Det har de säkert.



Rörigt...? Jo. Och inte är jag nån stor läsa-bruksanvisning-fantast heller...
mer trial-and-error-typen! :)

Kommentarer
Postat av: Tova

Hmmm, min första tanke när jag såg sladdar och skruvar och inte tittade så noga var att du skruvat isär frysen som inte fungerar för att själv laga den. ;)

2010-10-24 @ 22:24:06
Postat av: Jenny

Hehe - ja, jag är ju känd för att pilla med allehanda teknisk apparatur - med varierande resultat... (du har väl hört om den avklippta telefonsladden på Parkbiblioteket?).



Men vet du - JAG FÅR EN NY KYL/FRYS!!!! Ska ta en tur till Elgiganten i eftermiddag och välja! :)

2010-10-25 @ 08:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0