Journalistdrömmar

Tänk att jag en gång i tiden drömde om att bli journalist... Ångrar inte en sekund att det blev bibliotekarie istället - och dessutom får jag utlopp för min journalistiska ådra via nyhetsartiklarna på skolans hemsida! Och så får jag testa min norska - brukar få besked när jag skrivit fel... :)

Vi är förresten så få medlemmar i webredaktionen i år att det mesta har en tendens att hamna på mitt bord - inte bara nyheterna. Och det tar rätt mycket tid i anspråk då vi har ett webpubliceringsprogram som är allt annat än lättarbetat... sammanfattningsvis: kul men tidkrävande. Vilket i sin tur innebär att det är sällan jag lyckas slita mig från jobbet 15.30. Som ju är den lyxigt tidiga tidpunkt då jag egentligen är färdig med arbetsdagen!

Idag ska jag dock se till att avsluta enligt tidtabell. Vilket är NU. Ska hem och slänga i mig lite mat och sen åka och hälsa på en tidigare kollega och hennes små knattar. Hon har en liten kille i ungefär samma ålder som Rasmus - jag har inte träffat honom förut, så det blir kul!!
_ _ _ _ _

Ha!
Svenskene skal lære oss å kjøre
Det är det jag alltid har sagt - att norrmännen (emellanåt) kör som dårar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0