Rätt taktik

Yes! Min taktik funkar! Jag har suttit och pratat med två killar en stund, om film och böcker och TV-serier (och de förpipplade reklampauserna). Och då, mitt i alltihop, kom det från den ene killen - som gick på en annan skola i fjol: "Vet du att du är mycket trevligare än bibliotekarierna på min gamla skola!! De ville inte prata alls, jag fick intrycket att de ville att jag skulle gå därifrån så fort jag hade lånat en bok!"

Jag är fullständigt klar över att en del tycker att jag babblar för mycket, men det skiter jag i.
För hur ska man få kontakt med eleverna om man inte pratar med dem?!!?
_ _ _ _ _

Jag köpte ett par skitfräna örhängen i Sverige i helgen, på Ur & Penn. Och jag har baske mig aldrig fått så många kommentarer förr - det är en massa elever (främst killar!) som har sett dem. Otippat!! :)


_ _ _ _ _

Fick gratisexemplar av ett par böcker idag. En av dem - en lärobok för åk 3 - inleds med texten till Evert Taubes Änglamark. På svenska!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0