Marknad

Där kom den! Den första frostnatten. Det var +1 när jag vaknade, och gräsmattan gnistrade. Och över stan låg ett lock:



... som försvann efterhand och gick över i en strålande vacker dag med sol från klarblå himmel!!
Det blev ännu finare väder än yr.no hade förutspått!

När jag parkerade utanför Sjøsiden strax efter 10 låg dock en del av dimslöjorna kvar:



Jag vandrade mellan marknadsstånden men gjorde också en avstickare längs Nergato, vilket ju egentligen inte är en gata utan bara en liten stig som slingrar sig mellan de gamla trähusen. Mysigt!





Det var inte så mycket folk i början - men ju längre dagen led, desto mer packat blev det.
Det var människor ÖVERALLT!





Jag försökte armbåga mig fram till torget när Publiners skulle spela men hade inte en chans. Lyckades snirkla mig så långt att jag såg ett hörn av scenen men sen var det stopp. Synd. För er som inte hört talas om dem - Publiners är ett lokalt rockband (eller nästan lokalt - de är från Brønnøysund) och de tog sig till final i norska melodifestivalen i fjol:



Flera timmar på marknad resulterade dock inte i så många inköp. En rottingkorg (har varit på jakt efter en sån lääänge men inte hittat). En fleecejacka (rea på en av sportbutikerna). Och en resväska (rea på Coop Extra).


_ _ _ _ _

Tog en promenad runt Rynesåsen när jag kom hem:



Ikväll ägnar jag mig åt lillemans fotobok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0