Blågult

Här kan ni se Petter Northug slå Marit Bjørgen i lördagens superduell!

Se "Feige-Petter" hvile bak Bjørgen før han eksploderer

... och om ni tittar riktigt riktigt noga efter 49 sekunder av filmen så kanske ni får syn på mig och Unni! Vi står snett bakom funktionärerna i gula västar. Och ser ni inte oss så ser ni i alla fall vilken folkfest Bysprinten är. Uppemot 5000 åskådare längs banan - och då är den inte mer än 700 meter lång. Det ni!! :) 
_ _ _ _ _ _

"Jenny, du blev observerad med en svensk flagga i handen i stan i lördags. Här i Norge hejar vi på norrmän. Vi måste prata om det här."

Sagt av en elev, som sedan gjorde ett försök på att sno den fina lilla svenska bordsflaggan som jag har i biblioteket.



Hmpf!! Det hade han inte gjort ostraffat!!

Och så satt det ett par elever i bibblan som jobbade med politik och val.

"Jenny, vad röstar du på?", sa en av dem.

"Inget alls här i Norge för jag har inte rösträtt", svarade jag.

"Va?! Har du inte norskt medborgarskap?! Men då får du ju inte lov att jobba i Norge!
Du kan ju bli utkastad!!" hojtade en av dem bestört.

"Lova att ni inte säger nåt till immigrationsmyndigheterna", sa jag och gick tillbaka in
på mitt kontor.

Är inte helt säker på att de fattade skämtet... de såg lite skakade ut! :)
_ _ _ _ _

PS. Idag när vi hade personalinformation gratulerade studierektorn mig med den svenska segern i Bysprinten. Precis innan hade vi gratulerat ett par kollegor som fyllde år - och då applåderade alla - men plötsligt blev det helt tyst. Hmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0