Börjar bakifrån

Nu är jag tillbaka! På jobbet och på nätet! :)

Bara att inse att när det är tusen andra saker man vill hinna med och huset är fullt av nära och kära - då blir blogg, mail, Facebook osv nedprioriterat. Men nu som jag är i Mosjøen igen, och är snudd på ensam både på jobbet och hemma, då finns det mer tid. Och snabbare internetuppkoppling... :)

Det blir en hel hoper inlägg framöver, men jag börjar bakifrån med resan över fjället igår. Sol och vackert på svenska sidan, sol och vackert på den norska. Men så ringde Unni - då hade jag hunnit till Lycksele, ungefär - och berättade att vägen över Krutfjellet var stängd på grund av att stora regnmängder spolat bort vägen. WHAT?!?!

Jag ringde Vegvesenet utan att få besked, och stannade vid tullstationen i Tärnaby och frågade. Inte heller de visste, men menade att den långtradare som precis stannat för tulldeklaration hade kommit via Hattfjelldal och alltså precis på den väg jag skulle köra. Så jag chansade. Och jodå, vägen hade öppnat igen. Men när jag kom till det ställe där det svämmat över/rasat så var bara den ena vägbanan farbar. Den andra var helt bortspolad. Måste ha varit ett jäkla regnväder för att orsaka så stora skador!









Som sagt, fler inlägg kommer. Håll i er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0