Dripp dropp

Hm. Finvädret kunde ju inte vara för evigt... Idag blev det väderomslag - med dunder och brak. ÖSREGN. Inte så illa som i Trøndelag där man tvingats evakuera folk med helikopter efter att hus och gator (och fotbollsplaner) spolats bort, men blött nog. Undrar hur vägen över Krutfjellet har klarat sig den här gången, för tydligen är det en del vägar också här i distriktet som strukit med. Och just då bestämmer sig naturligtvis min lilla väderstation sig för att strejka. Tydligen är det dags att byta batterier... så jag vet inte hur många millimeter regn vi fått (och jodå, det regnar fortfarande), men i alla fall nog till att jag inte behöver tänka på att vattna rabatten på ett bra tag.



Nu är det nedräkning på jobbet - sista dagen imorgon innan det brakar lös. Lärarna och alla andra kollegor kommer på torsdag och eleverna efter helgen. Och som vanligt har jag inte alls hunnit med allt jag tänkt. Trodde egentligen att jag var någorlunda ikapp med det mesta, men det var innan jag hittade listan med saker-att-göra som jag tappade bort strax innan jag fick semester. Inte mycket som är avprickat på den, nej...!

Så imorgon räknar jag med en maratondag. Då kan det gärna få fortsätta regna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0