Quizavslutning

Häromkvällen var jag och Unni på årets sista quiz på Onkel Oskar. Resten av laget hade andra åtaganden (såsom julbord) så vi fick försvara lagets färger på egen hand. Och det gjorde vi med den äran. Första rundan slutade med en delad tredjeplats, bara ett par poäng efter vinnarna. I den andra omången kastade vi om på ett par svar (vi skulle para ihop kvinnliga vokalister med de band de är medlemmar av), annars hade vi blivit trea då också - istället blev det en femteplats. Men med tanke på att de i alla andra lag var tre eller fler, konstaterade vi att vi faktiskt var bäst sett till antal poäng per deltagare...

Nu blir det uppehåll över jul och nyår, och sen drar quizen igång igen den 9 januari. Innan dess ska vi ha lärt oss mer om bland annat USAs presidenter, nordisk mytologi, grekisk mytologi, filmregissörer, Bibeln, norska kommuner... ehh. Jag tror det räcker så.
_ _ _ _ _

Vintern kommer och vintern går - nu har den lilla snö som fallit i Mosjøen stort sett regnat
och/eller tinat bort. Skrutt.

Annat var det längs E12:an när jag körde från Vännäsby i söndags:






_ _ _ _ _

Idag åt jag jullunch hos restaurangeleverna. Gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0