Österut

Om en stund bär det av österut igen, för en ny tung helg. Mammas begravning är på fredag.

Vädrets och teknikens makter står oss inte bi, så den planerade gravsättningen på Holmön på fredag kväll blir med all sannolikhet uppskjuten till efter helgen. Det är kulingvarning, så bilen från Fonus hade nog oavsett inte kunnat åka över - men dessutom har färjan fått motorhaveri, och den reservbåt som satts in i trafik har nästintill ingen lastkapacitet.

Det är jättetråkigt, men inget vi kan råda över.

Färjan är förresten ett kapitel för sig. Det är inte många veckor sen hon kom tillbaka från årets genomgång på varv - och redan har det varit flera incidenter. De andra gångerna har man fått igång färjan samma dag, men den här gången måste man antagligen beställa reservdelar från Tyskland. Det börjar kännas väldigt osäkert... och frustrerande för holmöborna.

I en artikel i dagens VK kan man läsa att saken tagits upp i riksdagen - utan att det tycks hjälpa nämnvärt.
_ _ _ _ _

Nu har vintern nått Mosjøen. Jag är glad att jag har nya vinterdäck (och dessutom Nokian Hakkapelitta som är marknadens bästa) - och ja, jag ska ta det lugnt.


_ _ _ _ _

Igår glömde jag en burk pepparkakor på ett bord i biblioteket medan jag gick på kontoret för att hämta posten. Hur många tror ni det fanns kvar när jag kom tillbaka?

Just det.

Inga alls.

Jaja, så tycker eleverna i alla fall om dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0