Biljettjafs

Herregud! Jag ägnade halva förmiddagen åt internetbokning av tågbiljetter och hotell. Allt som kunde krångla krånglade - förstås. Och dessutom - när jag satt i lånedisken och skulle fixa allt (var annars?) så kom det ju en massa elever och ville ha hjälp med allt möjligt, vilket gjorde att jag gick ifrån datorn gång efter annan. Och då blev jag utkastad från bokningen på grund av att det gick för lång tid. Suck.

Varför jag bokat biljetter och övernattning?

Först och främst ska jag läsa 10 poäng Bibliotekspedagogik vid Universitetet i Nordland (tidigare Høgskolen i Bodø) under våren. Det blir tre tvådagarssamlingar i Bodø - en i februari, en i mars och en i april. Och vet ni vad? Hotellen var fullbokade de aktuella datumen i februari och mars!! Aaaaghh!! Ja, det fanns ju såklart hotell med lediga rum, men dem har vi inte avtal med. Jag kontaktade inköpsavdelningen på fylket, för de har möjlighet att gå in och fixa rum (de har en del rum reserverade för sådana här situationer) så det ordnade sig till slut. Puh. Och i april fanns det faktiskt "vanliga" lediga rum så det kunde jag boka själv.

Så tågbiljetterna. Även här var jag för sent ute - inte för att få biljett, men för att få biljett till minipris. Så istället för 199.- per väg blev det 499.- + 299.- för februariträffen. Mars och april hann jag dock boka till lägsta möjliga pris.

Sen var det dags för tågbiljetter Umeå-Varberg t/r i mars. Jag, syrran och Rasmus ska hälsa på kusinen med familj när jag har sportlov, nämligen! Och när vi nu äntligen kommit fram till när/var/hur vi ska åka - då krånglade det med betalningen. SJ vägrade acceptera mitt svenska VISA-kort. Tack och lov att jag har ett norskt också...

Nu är det dags att spankulera hem från jobbet (för första gången på två veckor utan 
gummistövlar - tjoho!!), och sen vila lite inför kvällens program: färskfiskfest på jobbet!! :)

Kommentarer
Postat av: Anki

Jaså, du ska till Bodö... Blir det mitt i veckan? Blev nästan lite sugen på att kika förbi i stan... :)

2011-02-05 @ 12:19:53
Postat av: Jenny

Mitt i veckan, ja. Tis-ons både i februari och mars. Aprilträffen är däremot tors-fre... :)

2011-02-06 @ 10:24:12
Postat av: Anki

April - here I come! Men vid det laget så kan ju du Bodö för bra! Du kanske har härjat där förut?

2011-02-06 @ 22:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0