Isigt värre



Hela stan är glaserad idag. Jag tittade på termometern imorse innan jag tog på mig kläderna för den sedvanliga halvmilapromenaden till jobbet. Den visade -6.8, så jag antog att regnkläder inte behövdes. Tog den vanliga Fjällrävenjackan och dito byxorna och gav mig iväg. Men hoppsan - trots alla minusgrader så regnade det. Rejält! Jackan är såpass nyimpregnerad att den höll vätan ute - men byxorna läckte som såll...
Jag var fullständigt glaserad innan jag kom fram till skolan, för kylan gjorde att vattnet frös. Fick vänta ett tag innan jag tog av mig kläderna, det var så mycket is på dem att jag var helt styv. Det ni!!

När jag gick från jobbet låg temperaturen runt nollstrecket. Det klirrade från träd och buskar när isen började rasa ner. Och man har inte roligare än man gör sig - jag skakade några grenar lite extra när jag gick förbi... :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0