Rasmus-helg

Åååh! Rasmus är bara alldeles ljuvlig!!!!



Jag har fått massor med blöta pussar i helgen! Men så har Rasmus fått fler tänder sen sist, så han bet mig också. Både i tummen och på hakan. Men vad gör det - han får gnaga på mig hela tiden om han vill, den lille carnivoren!!
Han vill förresten äta själv. Och gärna leka lite med skeden. Och maten. Det är därför han numera är iförd skyddsutrustning vid måltiderna... :)
_ _ _ _ _

Det märks att jag varit i Norge ett tag. Det blir fel ibland när jag ska prata svenska. Svågern påpekade att man minsann uttalar "departement" precis som det skrivs och inte som på norska: departemang. Äsch då.
_ _ _ _ _

Kalasväder hela helgen (om än lite väl kallt). Himla vackert på Krutfjellet när jag körde tillbaka till Norge idag:



... och i Lycksele växer isfallosen för varje dag:



Om ni tittar riktigt, riktigt noga ser ni vattnet som sprutar i toppen
- det går en vattenslang upp igenom pelaren.
_ _ _ _ _

Fler bilder imorgon! Nu ska jag försöka hålla mig vaken tills Sherlock börjar på SVT. 
Kul med en moderniserad deckarhjälte! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0