Nu är glada julen slut, slut, slut

... men inte vintern!!

Väderstationen är på väg att försvinna i en snödriva:



... och när man zoomar ut ser den rätt ensam och övergiven ut:



Den lilla vindsnurran sitter fortfarande fast, förresten. Men det lockar inte riktigt
att pulsa dit och bända loss den...

Viss skillnad om man jämför "min" trädgård i augusti och nu:





Och från köksfönstret är det mycket begränsad utsikt...


_ _ _ _ _

Det mesta av julsaker är undanplockat. Fast nu har jag gjort en paus och kollat Tour de Ski. Lite lunch vore kanske inte heller så dumt. Men sen ska jag fixa det sista. Och så tror jag att jag ska göra fromage med Vana Tallinn, sån där likör som är en estnisk specialitet och liknar Bailey's. Har en halv flaska kvar sen vi var där (för snart tre år sen...!). Hur länge håller sig sprit?
Forever?
_ _ _ _ _

De utlovade kylskåpsmagneterna:

 

Hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0