En blomma

Jag fick en glad överraskning när jag kom hem från Unni i förrgår kväll. I hallen stod en orkidé!



Och på den hittade jag ett kort med en nyårshälsning från gänget en trappa upp. Jag har
sagt det förut och jag säger det igen - jag har världens bästa hyresvärdar!! :)
_ _ _ _ _

Lika bra att erkänna innan nån frågar: jo, jag tar bilen till jobbet. Inget nyårslöfte i år om att låta den stå. Inte än, i alla fall. För jag har hostat och snörvlat till och från ända sen dan innan julafton. Har inte känt mig direkt dålig, men lite slö och slapp. Då är det inte värt det att marschera en halvmil till jobbet i -20 och riskera att åka dit ordentligt.

Men nästa vecka, kanske...?
_ _ _ _ _

Vet ni vad vi missade på julafton? Filmen om Karl-Bertil Jonsson!! Det var liksom så mycket annat som vi skulle hinna med. Men jag har den på bibblan och jag hade tänkt låna hem den ikväll. Glömde det, men får ta den imorgon. Jag vet, det är ett par veckor för sent, men i alla fall. Ingen jul utan den lille välgöraren! :)
_ _ _ _ _

Min lilla väderstation kämpar mot elementen. Kommer det mer snö så blir det kritiskt...



(bilden är mörk, men jag är ju aldrig hemma när det är dagsljus)
_ _ _ _ _

Jag gjorde ett försök att fotografera fyrverkerierna på nyårsnatten.
Några av bilderna blev rätt OK! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0