Bilderna

Problem solved! :)

Antingen klarar inte kortläsaren så stora kort som 4 GB, eller så är kortet (ett SDHC) för modernt för läsaren (som har närmare fem år på nacken). Oavsett vilket - när jag kopplar kameran direkt till datorn så funkar det! Enda nackdelen är att kameran drar batteri - det slipper man ju med en separat läsare. Nåja. Får väl leva med det...

I vanlig ordning är bilderna alldeles för stora för att datorn ska kunna hantera dem, så först måste de minskas ned (vilket jag gör i IrfanView) - trots detta tar det en del tid att ladda upp dem på bloggen, vilket gör att jag gallrat hårt (har tagit 250 bilder sen jag köpte kameran).

Har hunnit läsa tio sidor (i Karin Slaughters Fractured) medan jag väntat på tekniken. Men nu så! Här kommer bilderna som jag inte kunde lägga ut igår:


Spegelblankt i Byviken


Hur mås det?


Kalldamme och kvällshimmel


Blåklocka


Molnslingor


Gäddbäck - där jag träffade ormen (som dock inte ville vara med på bild)

... åsså Lilleman, såklart! :)


... som badade i sin lilla pool...


... och gungade så han kiknade av skratt...


... och åt morötter med HELA kroppen...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0