Ormet kruper

Den här lille gynnaren slingrade sig fram över gårdsplanen igår, sladdade förbi
vår ytterdörr och barrikaderade sig bakom häggen.



Ännu en dag med sol och värme - vilken tur man kan ha! Har fått rapporter från
Mosjøen, nämligen, och där vräker regnet ner som aldrig förr. Vilket inte vill säga lite...

Det enda jag kan klaga på är att det blåste för lite igår - så det var miljarder med flugor och knott när jag skulle gräva ner ett par rosor, sätta ärtskidsfrön, hacka bland jordgubbsplantorna mm. Med påföljd att jag blev biten både här och där - men mest i ansiktet. Nu har alla betten svullnat upp och jag ser ut som Odjuret i den där Disneyfilmen, ni vet. Och så kliar det.

Men annars är allt toppen!

I vanlig ordning går de lediga dagarna fort - imorgon bitti åker jag iland, och styr kosan mot våtare trakter.

Och idag har det blåst mer än nödvändigt, så jag hoppas det mojnar NU och att vågorna lägger sig under natten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0