Soluppgång

Trevlig personalfest som alltid! God mat och trevligt sällskap!

När jag släppt av Unni på vägen hem - strax efter kl 02.00 - körde jag en sväng runt Rynesåsen. Solen var på väg upp (tja, den här tiden på året och så här nära polcirkeln går den faktiskt knappt ner) - och jag fick så himla lust att bara sätta mig och titta medan den gick upp helt. Nöjde mig dock med att ta ett par bilder och begav mig sedan hemåt.









Øyfjellet i morgonsol:




_ _ _ _ _

Vet ni - norsk TV visar just nu världens längsta direktsända dokumentär. De följer MS Nord-norge (jo, det är den båten jag och Anki åkte med från Bodø till Brønnøysund för en dryg månad sen) från Bergen till Kirkenes! I fem och ett halvt dygn - utan uppehåll - kan man följa resan längs Norges kust. Inatt vid 3-tiden passerar båten Sandnessjøen - hade varit kul att köra ditut och vinka till kamerorna... men gäääsp. Tror det får bli sängen istället.

Följ resan här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0