(Nästan) i tid!

Det kändes rätt skönt att sitta på tåget ikväll och tuffa söderut över Saltfjellet, och inte köra bil. Vi körde nämligen förbi en låååång bilkö på E6:an i höjd med Polarsirkelsenteret mitt på fjället. De väntade på plogbilen... om jag fattat rätt har det varit kolonnkörning stora delar av dagen på grund av snödrev.

Tåget var däremot bara fem minuter försenat till Mosjøen. Skönt!!

Snöbyar och kraftig vind i Bodø idag, så jag väntar fortfarande på att en gång besöka staden utan att frysa...

Och studierna? Jodå, det går framåt. Denna gång har det handlat om läroplaner samt om dataprogram vi kan ha nytta av i vårt arbete. Till nästa gång ska vi bland annat snickra ihop en bildberättelse i PhotoStory.

Innan vi lämnade Bodø var vi ett gäng som åt middag på Peppes Pizza. Jag gillar inredningen
- inte minst de gamla svenska affischerna! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0