Mordmiddag

Hade jättekul på elevernas mordmiddag ikväll - och inte blev jag avdagatagen! Var inte mördaren heller! Däremot lyckades jag gissa rätt på vem som var den skyldige. Och så fick jag pris för bästa skådespelare - men det hade nog mest att göra med att det var enklare för mig än för eleverna att läsa de svenska ledtexterna... :)

Priset:



_ _ _ _ _

Idag är det International Hug a Librarian Day. Japp, jag blev kramad. Nämnde det för eleverna ikväll - och plötsligt slängde sig bortåt 30 ungomar runt halsen på mig! Myyysigt!!
_ _ _ _ _ 

TV4 funkar inte riktigt optimalt. I fyra dagar (!) har kanalen nu gjort reklam för "omedelbart slätare hy". Funkar inte. Snarast det omvända - jag rynkar pannan varje gång jag kollar om det ordnat sig...


_ _ _ _ _
 
Riktigt grisväder här ikväll - stormbyar, regn och till och med ÅSKA!! Skulle egentligen få besök i helgen, men Marie ställer in resan. Vi väljer det säkra före det osäkra - inte värt att riskera livet på sliriga vägar. Satsar på en finvädershelg längre fram istället!

Kommentarer
Postat av: Tova

Jasså är det den dagen. Får skicka en Cyberkram då. ;)

2011-03-01 @ 23:10:17
Postat av: fislisan o rustibuss

GRATTIS till ännu en fin utmärkelse!!! Vi diggar dej skarpt:-) o längtar efter dej....

2011-03-02 @ 17:28:50
Postat av: Marie

Ja, det var nog klokt att ställa in. Ser inte så muntert ut det där vädret. Vi tar den längre fram, japp!

2011-03-03 @ 21:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0