Äsch då

Quizen gick åt skogen igår. Nejdå, vi kom inte sist, men det var svåra frågor och varenda gång vi chansade var det stolpe ut (frågades det efter ett årtal och det rätta svaret var 1987 så svarade vi 1988 o.s.v.).

Inte en enda fråga om Oscarsgalan (och jag som lärt mig vinnarna i alla de tunga kategorierna, hoppas bara jag minns dem till nästa vecka) - däremot om de fyrkantiga staterna i USA (det finns två), om vilket band Kate Hudsons ex-man är sångare i, om hur Turin, Milano, Venedig och Verona är placerade i förhållande till varann (väst-öst), om namnet på Mexicos president, om en ägare av amerikanska radiokanaler som också, bland annat i Norge, satsar på utomhusreklam (aagh... hur många gånger har man inte sett den där logon - men därifrån till att komma ihåg namnet...), om vilket år Deng Xiao Ping (stavning?) och Notorious B.I.G. dog - samt en hel massa annat.

Puh.

Men skam den som ger sig - vi tror ju likafullt att nästa gång, då vinner vi!!
_ _ _ _ _

Ikväll ska jag på mordmiddag! Hoppas jag överlever... :)

Det är idrottsprogrammet som inviterat, och Niceparty som levererat spelet. Ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0