Parkeringen - igen

Ymnigt snöfall på förmiddagen idag:



... med korta solglimt emellanåt:



... och vid det här laget är skolans parkering en av världshistoriens mest väldokumenterade! :)
_ _ _ _ _

Snö även på fjället:


_ _ _ _ _

Hoppas på finväder imorgon, då kan det bli en kalasvacker färd över Krutfjellet.
Måste bara komma ihåg att ta med solglasögonen!
_ _ _ _ _

Jag får frågor om det mesta. Här är några exempel på vad eleverna menar att jag bör ha
i biblioteket:

- klädnypor
- ficklampa
- porrtidningar
- maskeringstejp
- huvudvärkstabletter
- säkerhetsnålar
- USB-minnen

Har jag allt? Nä. Men en del. Dock inte de där tidningarna... :)
_ _ _ _ _

Det stormade rejält i nordnorge natten mot igår - bland annat rasade konstruktionen för torrfisk
sönder och samman på Værøy...
_ _ _ _ _

Aaaagh. Nu har det precis ringt en sån där klämkäck typ från en hjälporganisation - igen. Och han inledde med att säga att "vi har fått ganska många negativa kommentarer om att vi ringer runt alldeles för ofta". You don't say?? Och så gled han alldeles oförhappandes in på att man istället för att bli uppringd stup i kvarten kan få ett inbetalningskort i posten varje månad tills man själv säger stopp. Jag sa stopp direkt. Jag vet, det låter snålt och själviskt, men jag ger redan pengar varje månad till flera organisationer och även om det är småsummor så blir det en del när man slår ihop dem.

Men jag var inte mer avvisande än att jag sa ja till att köpa ovan nämnda organisations kalender också nästa år... :)


Kommentarer
Postat av: fislisan o rustibuss

välkommen till snöfallet här! Diskbänken är dock skinande ren när du kommer denna gång! Ha! Gissar du blir lite förvånad;-) kramis

2011-03-11 @ 06:58:50
Postat av: Storasystermostertante

...men vad ska jag då göra när jag kommer??? Disken var ju "min" grej! :) :) :)



Pussåkram, längtar till ikväll!!

2011-03-11 @ 08:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0