Ny försening

Suck. Lyckades kravla mig upp imorse efter en alldeles för kort natt och var på plats på järnvägsstationen kvart i fem - bara för att få besked om att tåget på grund av tekniska problem var en timme försenat. Suck igen!

Jaja, en timme - då skulle vi ha hunnit fram till universitetet bara typ tio minuter försenade. Men tror ni det räckte med det? Nejdå. Mellan Rognan och Fauske tog det stopp igen. Återigen på grund av nyss nämnda teknikstrul. Och det bar sig inte bättre än att vi fick vänta in ett nytt lok från Bodø. Med påföljd att vi missade två timmar med föreläsningar och kom fram precis när de andra ätit lunch...!

Nu är det det andra försenade tåget på en vecka för min del. Dumma tåg!! Fast det hade inte varit något alternativ att ta bilen imorse - Saltfjellet var stängt för biltrafik på grund av snöstorm. Och strax efter att vi kommit oss över med tåget stängde även järnvägen. Det var ju en himla tur att vi inte fastnade däruppe!! Och på plussidan kan också anföras att jag tack vare förseningen hann läsa igenom den kurslitteratur jag inte hann med under lovet!

Några bilder från fjället (men tågrutorna var inte direkt rena så skärpan uteblev):







Inte är det X2000-klass direkt - men sköna säten!! :)



Nu slappar jag av på hotellrummet innan vi ska ut och äta middag. Sen blir det SÄNGEN, är trött så det stänker!! Och så hoppas jag det går bra på hemresan imorgon, det ska bli stormbyar och snö. Hu.
_ _ _ _ _

Quizen? En andra- och en tredjeplats. Rätt OK, men NU VILL VI VINNA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0