Rasrisk

Fnys. Jag undrar om det inte är dags för en ny dator snart. Har suttit och pillat med två digitala bildberättelser till universitetskursen - och normalt sett borde det inte tagit FYRA TIMMAR (med tanke på att det bara var en del finputs som återstod). Men så går det med en extremseg dator som dessutom hängt sig en gång och gett besked om att "Internet Explorer har slutat att fungera" två gånger. Grr.

Hur som - jag är rätt stolt över de där bildberättelserna. Har ingen aning om de går att kopiera in i den här bloggen och jag ids inte kolla det just nu (då hänger sig hela skiten säkert igen). Men gå in på min skolblogg så hittar du dem där - en från Shetland, en från mitt bibliotek.
_ _ _ _ _

Det är mycket snö på Øyfjellet nu.



Så mycket att kommunen och polisen förbereder sig för vad som händer om det går ett ras. Det är ca 15 år sen sist, och då rasade snön nerför fjällsidan, över isen på Vefsnan och dundrade rätt in i husen längs Sjøgato. Nu har man fixat så att alla boende och näringsidkare längs gatan varnas via SMS vid tecken på att snömassorna börjar röra på sig, och folk har uppmanats att sätta skivor eller liknande för fönstren som vetter mot fjället.

Huvva!!!
_ _ _ _ _

Det är mycket snö i min trädgård också:





Skulle tippa på åtminstone en meters snödjup. Skulle batteriet i väderstationen ta slut, då blir det inga väderrapporteringar innan snön smält. Har inte tänkt pulsa dit... :)
_ _ _ _ _

Nähäpp. Skulle ju lägga mig tidigt ikväll - trött trött trött. Men så fastnade jag
i den där skoluppgiften. Som faktiskt var rätt kul även om den tog lång tid.

Men nu är det dags för sängen. God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0