När då då?

Suck. Om det är nåt vi har problem med på quizen så är det årtal. Och gissa vad det formligen haglade av igår kväll? Frågor om årtal, såklart. Tycker nästan vi borde få bonuspoäng för vår förmåga att så konsekvent svara fel...

Ett av de få årtal vi faktiskt svarade rätt på, tja, där var det vi själva som ställt frågan:

Norges hittills största kokainbeslag gjordes i hamnen i Mosjøen. När? Och vad hette fartyget?

Det skedde år 2005, ombord på Cruzader.

Annars bommade vi som sagt på det mesta:

När gjordes det första (och största) oljefyndet i Nordsjön?
När lades Sør-Hålogaland regemente ned?
Nämn ett år då kung Olav Kyrre levde!
När grundades ANC?

Och så vidare...

Men trots att vi hade stolpe ut mest hela vägen så klarade vi en tredje- och en fjärdeplats. Vi drog ifrån laget som ligger närmast bakom oss sammanlagt, med tre poäng. Och vi tog in ett par poäng på ett av lagen som ligger före. Vi ska upp på topp tre innan säsongen är över, så enkelt är det! :)
_ _ _ _ _

Hm. Jag handlade på Rema på väg hem från jobbet. Vet ni vad de hade? Pepparkaksformar. Massor med roliga pepparkaksformar!! Jag vet, jag vet, jag har en hel hoper, i form av allt från högklackade skor till krokodiler, men jag kunde ändå inte låta bli... så nu har jag utökat samlingen med en katt, ett hus, en fisk - och en lastbil! :)

Bilder kommer nästa gång jag bakar pepparkakor. Vilket antagligen sker ganska snart.

Kommentarer
Postat av: Eva J

Jag fick spelet "När då då?" i födelsedagspresent. Riktigt kul! Ett tips...

2011-11-16 @ 11:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0