På harrytur

Nej, jag har inte glömt bort bloggen, men igår funkade inte nätet här hemma och idag har jag
varit på harrytur (mer om denna nedan). Här kommer en uppdatering!

I fredags hade vi personalfest - den sedvanliga bli kjent-festen. Tänk, det är fyra år sen jag var med i festkommittén... time flies! Årets fest var lika trevlig som vanligt. Temat var "hemligt uppdrag" och en del kom i hattar, svarta solglasögon och pistoler fästa i strumpeband under kjolarna... jag hade tänkt tanken att komma i svart filthatt (hade lånat syrrans som hon köpte i Tallinn) men kom fram till att det nog skulle bli rätt varmt att gå runt med den på huvudet - så det fick vara. Vad det hemliga uppdraget gick ut på visade sig efter hand - en del hade nämligen fått information om att de skulle passa upp på varsin kollega - se till att de hade dryck i glasen och allmänt hade det bra. Ganska snabbt insåg jag att jag var en av de utvalda som det skulle passas extra på, då min bordsgranne stup i kvarten frågade om jag ville ha mer juice i glaset (ja, jag körde ju bil som vanligt), frågade ut mig om allt möjligt ("har du många förstautgåvor i biblioteket?") och höll samtalet igång. Och bjöd upp till en swing senare på kvällen! :)

Kom hem vid 02.45 och stapplade isäng...

Igår hade jag och Unni en slappardag. Grått och blött ute, så vi höll oss inomhus. Lyssnade på musik (sånt vi gissar kan dyka upp på quizen), såg en del på TV (bl.a. semifinal i norska Let's dance och Sjukehuset i Aidensfield, en mysig brittisk dramaserie).

Och så pratade vi. Märkligt, hur mycket vi än umgås tar samtalsämnena aldrig slut... :)

Kom hem vid 01.00 och stapplade isäng...

Idag drog vi på harrytur! Tärna Vilt, Coop Tärnaby, ICA Hemavan, Gränslöst Köpcenter i Umfors  - och Plantasjen på norska sidan när vi körde hem via Mo. Vi kom hem 36 mil och ett antal kronor fattigare (men med bilen full av mat). Lååång och trevlig dag!


Tänk, jag som tycker att min bil fortfarande är ny - imorse passerade den 10.000 körda mil...


+7 och inte en snöflinga i Hemavan - igår skulle skidbackarna egentligen ha öppnat...


Intressant info i entrén till Sibylla i Hemavan

Och nu känns det som att jag snart ska stupa isäng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0