Snabbpratare

Pfffft!

Jag har övat mig på snabbprating idag - ja, ännu snabbare än jag brukar prata, alltså! :)

Idrottsettan var på biblioteksintroduktion, och vi delade klassen i två halvor då de är ganska många (och ganska ystra). Därmed fick jag 25 min per grupp till rådighet. Och det var inte snack om att dra över tiden då detta skedde sista timmen på dagen och eleverna både väldigt gärna ville ta helg och dessutom hade bussar att passa. Så jag pladdrade iväg i ett vansinnigt tempo. Vet inte hur mycket de fick med sig... men de var i alla fall på gott humör, flera av dem ställde frågor och flera lånade både böcker och film.

Vad de frågade om? Jodå, både om filmtitlar och annat biblioteksrelaterat - men givetvis även det som ett par andra elever också har hunnit fråga mig om:

- Ska du börja baka pepparkakor snart?

Jodå. Det ska jag. Julen närmar sig med stormsteg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0