Höst

Höstfärgerna kryper nerför sluttningen på det där fjället jag dyrt och heligt lovade sluta
att fotografera. Utan framgång. Øyfjellet är där, vare sig man vill eller inte!





Ännu en lång dag på jobbet närmar sig slutet. I förrgår eftermiddag kom en lärare förbi vid 16.15, närmast chockerad över att finna mig på plats. "Fast avdelningsledaren sa att du nästan bor här så jag chansade". Hm. Jag måste nog snart börja tänka på mitt rykte.

Ja, och för den som undrar: jag har arbetstid till 15.30. En av fördelarna med att bo i Norge. Fast sen var det ju det där med att faktiskt gå hem när man ska... :)

Fast jag lyckades igår! För då hade jag avtalat med Unni att vi skulle på svamp- och lingontur. Så vi gav oss iväg till samma ställe som sist (när folk undrar var så svarar vi bara "i skogen" - kan ju inte avslöja kanonstället) - och jodå. Massa svamp fanns det! Jag plockade piggsopp (2 stora påsar) och Unni kantareller (ett par liter). Lingonen gick det åt pipan med, men vi var nöjda ändå.

Och nu ska jag packa ihop, komma mig hem, äta lite middag - sen väntar svamprensning.

Kommentarer
Postat av: Marie

Men när har ett litet berg hindrat dig? Trevlig helg! Fick gå hem 17.40 jag... Sverige...

2011-09-09 @ 20:08:10
Postat av: Jenny

Trevlig helg du med! Trots arbetstiderna... :)

2011-09-09 @ 21:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0