Naturens skafferi

Ursäkta ett par dagars bloggtorka - beroende på att jag smitit till Sverige den här helgen och just nu befinner mig på Holmön. Och här är det minsann fullt upp, så datorn har hamnat på undantag... :)

Pappa och jag var ute i skogen igår. På strax under två timmar hade vi plockat nånstans mellan 40 och 50 kg lingon samt 3 liter kantareller. Det kallar jag effektivitet.

Sen har jag suttit och rensat blek taggsvamp i timmar. Hann aldrig göra det innan jag åkte, nämligen, så jag tog med alltihopa hit. Nu är rubbet rensat, förvällt och förpackat, och dessutom åt vi smörstekt svamp till middagen igår. Jo, de smakar utmärkt, som kantareller typ! :)

Bara ett par bilder innan jag sätter mig i soffan och umgås med mina föräldrar. Imorgon bitti åker jag iland och så är det bara att gasa iväg i riktning nordväst. Fast först ska jag hinna förbi Vännäsby och pussa lite på systersonen! Han och hans föräldrar har förresten också varit härute men de åkte tidigare ikväll. Och Rasmus har fått visa mostertante så duktig han blivit på att gå. Han sätter iväg i full fart - om än något vingligt... :)

Fortsatt trevlig helg!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0