Fräknar

Lat söndag. Gick en sväng runt Åremma på förmiddagen - iklädd regnställ eftersom det strilregnade, men ganska snabbt fick jag skala av mig det vattenavvisande lagret då solen bröt igenom och det blev riktigt varmt och skönt. Fortfarande sol när jag kom hem så det blev ett par timmar på verandan också. Fräknarna är på plats! :)

Hade egentligen tänkt sätta om blommorna idag, men... det får bli senare.
_ _ _ _ _

Inte mycket snö kvar på gräsmattan nu:


_ _ _ _ _

Läste kompisens facebookuppdatering om att hon burit ner vinterdäcken i källaren. Själv har jag det så lyxigt välordnat att jag inte behövt kånka däck alls! Fordonsläraren bytte däck åt mig tidigare i veckan, och vaktmästaren rengjorde vinterdäcken och bar ner dem i skolans källare för sommarförvaring. Funderar på att baka biskvier åt dem som tack.
_ _ _ _ _

Syrran har skickat en artikel om en dam som samlar äggkoppar. Hon har drygt 500 stycken:



Jag har över 1000 - men trots detta, när jag granskar bilden ser jag inte mer än 6 äggkoppar som jag känner igen från min egen samling... bara att samla vidare med andra ord.
_ _ _ _ _

Lyckades hamna på bild i HA:s nätupplaga i alla fall. Gräslig bild, men försöker fokusera på att den svenska flaggan i alla fall kom med... :)
_ _ _ _ _

Lånade med mig The girl with the dragon tattoo från jobbet i helgen. Började kolla igår kväll, men blev för trött. Har sett resten nu. Hm. Nja. Visserligen är Daniel Craig läcker så det förslår, och Stellan Skarsgård är övertygande i rollen som psykopat - men ändå. Jag tycker bättre om den svenska versionen med Michael Nyquist och Noomi Rapace. Dessutom ligger den närmare boken än vad den här versionen gör - här har t.ex. Mikael Blomkvist en tonårsdotter (som dessutom är den som upptäcker kopplingen mellan namnen i Harriets dagbok och Bibeln) - och glöm Australien. Och försöken att uttala namn och platser på svenska (plus de svenska skådespelarnas emellanåt brutna engelska) stör mig en smula. Dessutom känns det som att man ändrat på en del scener bara för att de inte ska likna den svenska filmen för mycket - även om de funkade bättre i den första filmen. Å andra sidan - det finns säkert många som inte håller med mig. Och mina anmärkningar till trots - filmen är spännande. Om än lite rörig.

... och det var lite kul att Per Myrberg dök upp i en biroll... :)


_ _ _ _ _

Vad hjälpte det att jag var ute och gick 1,5 timme i förmiddags och sen cyklade 2 mil framför TV:n när jag såg film? Kalorierna som jag brände då, de var snabbt på plats igen när jag provsmakade den Rocky Road Fudge jag blev nyfiken på och inte kunde låta bli att svänga ihop. Jäklar, den är god!! Och en riktig kaloribomb...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Funderar på däckhotell. Inte gratis men praktiskt. Ser skönt ut på din altan!

2012-04-29 @ 21:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0