Mo


Sørfjorden i aprilsol

Det blev en shoppingdag i Mo i Rana idag! Med tanke på att jag egentligen inte behövde nånting alls är det märkligt hur mycket jag hittade att köpa... :)

Vi startade med Askeladden, en second hand-butik med allt mellan himmel och jord. Hittade bland annat en hoper äggkoppar för en femma styck. Och en gammal plåtburk (femton spänn). Och en jättefin träljusstake (för en tia). Och två tallrikar från Figgjo (för en tjuga styck).

   

Sen betade vi av Byporten, Mosenteret och Amfi (köpcentra). På KappAhl reade de bland annat halsdukar. Denna blev min för 12,50:



Och så hittade jag äntligen matpennor!! Det är tuschpennor som man kan skriva på mat med (t.ex. marsipan). Svindyra... men perfekta när man ska göra roliga cake pops...!



På Plantasjen blev det en väppling (blev tvärnostalgisk, farmor hade sådana, och Greta på Holmön) och ett par säckar blomjord.

Sista anhalten var Coop OBS! Hypermarked (jag vet, onödigt långt namn). Köpte lite av varje, dock INTE dessa:



Minns ni rabaldret häromåret, när Uppdrag granskning gjorde ett program om svenska ungdomar som skalar bananer i Norge? Här är vad bananerna används till - ett pålägg som (helt säkert) smakar apa. Jag har inga planer på att testa.

Bättre då med färska blåbär på extrapris!! Trodde jag i alla fall. Det visar sig att de smakar... ingenting. Verkligen ingenting. Snopet...



Ja, just det. Korgfjelltunnelen är stängd på grund av vägarbete (öppnar inte förrän till hösten), så vi fick en sightseeingtur över fjället. Vackert i vårsolen!! 





Nu är jag lagom mosig efter en lång dag. Hoppas på sol även imorgon, då ska jag slappa i solstolen på verandan med en god bok! Och kanske gå en tur. Borde väl egentligen sätta om blommorna... och deklarera... och städa... och tvätta kläder... men vad fasen, är det fint väder prioriteras sånt som man kan göra utomhus!! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0