Påsk

Igår var jag och pappa på Holmön. Vi hjälpte till att packa upp varor på affären, sen gick jag till kyrkogården med en blomma till mamma. Ljuslyktan fick pappa ta bort tidigare i vinter, då det kom så mycket snö att häcken ramlade ner över den.


_ _ _ _ _

Vårtecken vid skolan:





Isfritt på Kvarken:


_ _ _ _ _

Idag har vi varit hos Rasmus och hans familj. Moffarn var ute och lekte med honom medan hans mamma och jag städade och grejade med annat. Såg ut som om både liten och stor njöt i vårsolen!!



Vi har ätit påskmiddag med inlagd sill, gravlax, laxpaj, fläskfilé, skinka och Janssons. Och efteråt blev det morotskaka (den jag bakat) och chokladkaka med persikor (som Lisen bakat). Och cake pops.



Har bakat cake pops för första gången - smaken är det inget fel på men jag får nog jobba lite på utförandet. Det skulle bli klargula påskkycklingar som den till höger på den här bilden (den är hämtad från boken av Bakerella):



Nåja. Övning ger färdighet.

Kommentarer
Postat av: Svågern

Kan intyga för de som inte fått smaka, att de är jätte goda:)

2012-04-09 @ 14:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0