Seeegt

Idag (eller rättare sagt igår, ser att klockan passerat midnatt) måste varit den segaste arbetsdagen på länge. Elever och pedagogisk personal (och nästan alla andra) hade ledigt - jag räknade till att vi var fem eller sex personer som jobbade. En tom skola är... tja... väldigt tom.

Å andra sidan sett passade det utmärkt då jag tillbringade förmiddagen i källaren med att gå igenom bibliotekets magasin. Det resulterade i två säckar med kasserade böcker - mest gamla norskläroböcker som inte följer den nuvarande läroplanen. Tidsödande att kvitta sig med dem, då vi är Miljøfyrtårn och allt ska källsorteras. Att slita pärmarna av alla böcker tog längre tid än jag hade trott...

Sen tog jag mig i kragen. Ordentligt. En av mina arbetsuppgifter är att ur lokaltidningen klippa ut och arkivera allt som handlar om vår skola (alltså studiested Kippermoen). När jag inte riktigt hinner med, lägger jag högar med tidningar i magasinet för genomgång vid en senare tidpunkt. Och nu kände jag att det definitivt var på tiden. Trodde det låg tidningar där sen skolstart (och nu menar jag höstterminen, inte vårterminen) men det var ännu värre än så. Den äldsta tidningen i högen var daterad 28 april 2011. Det är ett helt år sen. Hujedamej! Närmare tre timmar senare - med nackont och trycksvärtesvarta fingrar - hade jag lyckats bläddra mig fram till början av februari i år. Men då tog det fullständigt tvärstopp. Får ta de sista månaderna en annan dag. Och så har jag dyrt och heligt lovat mig själv att inte samla på mig så många tidningar igen...


Tidningarna hamnade på golvet allt eftersom jag gått igenom dem

Fast jag började dagen med ett leende på läpparna. Hittade den här lappen på lånedisken:



Kan inte påminna mig att den låg där när jag gick hem i fredags så det vete fasen vem som lagt den där...
_ _ _ _ _

Strilregn idag, men ändå vårkänsla:



PS. Just ja, hoppas ni haft ett trevligt valborgsmässofirande!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0