Mer jobb

Bara dagar kvar av semestern - lika bra att jag aldrig hunnit varva ner för då är det bara att fortsätta i samma tempo. Innan skolstart ska jag: 1) flytta tillbaka hela biblioteket efter golvmattebyte, 2) registrera typ 800 nya läroböcker, 3) skicka räkning till alla som ännu inte lämnat tillbaka fjolårets böcker - detta samtidigt som skolan kommer vara utan ström 1½ vecka (byte av elcentral) och varken dator eller telefon kommer funka. Dessutom har 4) tillkommit: det har varit översvämning i mitt läromedelsförråd... vilket är det första jag måste ta tag i. Det blir till att lyfta ut alla boktravarna och gå igenom och kolla hur mycket som är vattenskadat - och försöka hinna få tag i nya böcker innan skolstart. Juhuu...
 
Idag har jag - med benäget bistånd av Rickard och min far - inhandlat verandavirke och en ny ytterdörr till bagarstugan! Alltihop ska ut till ön med första färjan imorgon bitti (jag är i Vännäsby nu) - det blir att sätta väckarklockan på ringning... vi måste åka senast 04.45...
 
I söndags döptes finaste Pella Lovisa Kristina! Alltihop gick jättebra - till och med när jag läste dikt i kyrkan fast jag är så lättrörd att jag hade vissa problem...
 
Bilder kommer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0