Nytt försök

... på macarons-fronten. Den här gången vägde jag ingredienserna och siktade både mjöl och florsocker. TVÅ gånger. Och ja, resultatet blev bättre än förra gången! :)
 
Det enda jag inte fattar är att det står i receptet att smeten ska klickas ut i klickar "inte större än en femkrona". Alltså, det ska bli 25 dubbla kakor, alltså 50 enkla. Jag landade på 53. Hade jag gjort dem i 5-kronorsstorlek hade det blivit minst dubbelt så många...!
 
Så här ser de ut - hasselnötsmacarons med chokladtryffel (smaksatt med Vana Tallinn-likör):
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan,
Tänkte bara säga att Macarons enligt exakta franska bagare (där dem kommer i från) EJ ska vara större än en enkrona (1sek)

Mvh
Macarons webbshop handel AB

2014-01-12 @ 00:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0