Asbest

Nejmen, dra på trissor! Idag tittade solen fram igen! :)



Det myckna snöandet har gjort att det är lavinfara på ganska många ställen. Undrar om det kan bli aktuellt med evakuering av de boende i Sjøgato i år också?
_ _ _ _ _

Imorse kändes det lite som CSI när jag kom till jobbet. Delar av skolans tak ska asbestsaneras - och i tillägg till skyltar och spärrband stod det en kille uppe i en lyftkran, iklädd en sån där vit skyddsdräkt som man känner igen från diverse kriminalserier... spooky! :)

Så på väg hem efter jobbet kunde jag inte låta bli att fota lite:







Som om asbesten inte vore nog, har det dessutom upptäckts mögel på teknikavdelingen. Så nu har flera klasser fått flytta ut tills vi får bukt med problemet.
_ _ _ _ _

Hehe, en av kollegorna gratulerade till bebisen imorse. Det tog en sekund eller två innan jag kopplade. Den nya lilla prinsessan, såklart! :)

För ett par år sen ropade samma kollega "Grattis till förlovningen!" så det ekade i matsalen. Även den gången tog det ett tag innan jag förstod att det gällde kungafamiljen och inte mig personligen. Alla hade dock inte fått med sig sammanhanget så jag fick förklara för en och annan att jag faktiskt fortfarande var singel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0