Kallt och vackert

Jahaja. Att tidningen hotade med -27 och snö i söndags var naturligtvis inget man behövde ta på särskilt stort allvar. I verkligheten höll sig temperaturen runt -10, och det snöade. Såklart! :)

Det blev mer och mer snö framåt kvällen, för att inte tala om natten mot igår. Det VRÄKTE ner. Så igår morse när jag skulle till jobbet var jag oerhört tacksam för att hyresvärden redan var ute med snöslungan - annars hade jag aldrig klarat att få bilen ut på vägen...

Men snöandet upphörde efter hand och det blev en gnistrande vacker eftermiddag. Jag var på möte på lantbruksskolan (Marka) och passade på att föreviga scenariot - inklusive fullmånen (jo, jag var där ett par timmar så solen hann gå ned).







Quizen var inställd igår, på grund av fotboll (ja, de har en storbilds-TV på puben, och ja, fotboll går före quiz - antar att fotbollssupportrarna dricker mer öl än frågesportsentusiasterna och att puben gjort ett ekonomiskt överslag som inte utföll till vår fördel). Synd!! Å andra sidan var det ganska skönt att kura i soffan och se en film istället - jag var av så himla trött! Klarade att hålla mig vaken tills filmen var slut, men sen somnade jag som en klubbad säl. Vaknade 02.30, men orkade inte förflytta mig till sängen - så jag sov på soffan hela natten. Med påföljd att det inte riktigt kändes som morgon när jag klev upp imorse...

Men idag är jag pigg!! Så långt i alla fall... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0