En doft av choklad

Har ju alldeles glömt att visa er en bild från i julas - beviset på att systersonen är kvick.
Väääldigt kvick. Så kvick att han nästan inte fastnar på bild...! :)


_ _ _ _ _

Idag har jag en mycket lat dag. Hade tänkt ta en morgonpromenad runt Åremma, men istället blev det sovmorgon och så har jag läst ett par hundra sidor (snart klar med Giles Blunt-boken, som tillfälligt hamnade på undantag tills jag lyssnat klart på Flaskepost fra P - som förresten var våldsamt spännande). Och så har jag bakat. Hamnade i en liten bakorgie och har gjort egen Bounty (ni vet, sånt där godis med kokosmassa i), en dubbel sats mjuk chokladkaka och dessutom en chokladtårta med Baileys i (fast jag använde Vana Tallin, estnisk likör som jag har kvar sen vi var där för bortåt fyra år sen). Undrar om det är nåt fel på receptet - det står att kakan ska gräddas ca 25 min och då bara vara en aning kladdig i mitten, men när jag tog ut den hade den gräddat dryga 50 min och var fortfarande kletig i överkant (å andra sidan, nån har kommenterat receptet med att gräddningstiden är för lång... what?!). Nåja. Det står också att den "sätter sig" och blir ännu bättre efter ett par dagar i kylskåp, så jag tror jag väntar med att avsmaka...!


Bounty

Det luktar rätt gott här hemma just nu... :)
_ _ _ _ _

Jahaja, så har den lilla väderstationen snöat över igen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0