Rasmusjul

Mostertante kan inte låta bli att presentera en liten Rasmus-kavalkad!

En liten herre fattade intresse för Ferdinand på julafton...



Sen var det dags att öppna julklappar - och när lilleman uppdagade att under det fina
blanka gröna papperet fanns en bob från farfar, då bröt jublet lös:



Den fina ritplattan från morfar var också en höjdare:



På juldagen avprovades en annan julklapp - spaden som mormor köpt:



På annandagen såg vi "Hurtigruten minutt for minutt". För nån som älskar "bå" (alltså båtar)
var det en upplevelse:



Gott om plats i moffarns storstövlar!



Just ja, måste bara visa den fina tårtan pappa bakade på annandagen:



Får skriva mer en annan dag - ska ragla isäng nu. Är i vanlig ordning lite trött efter ledigheten... och på jobbet har verksamheten rivstartat. Sista dagarna på budgetåret så det gäller att få alla fakturor på plats, och så är jag igång med att skriva verksamhetsberättelse för "min" lilla biblioteksavdelning. Och eleverna frågar om allt möjligt - fakta om frisöryrket under barocken (ehh... hjälp!), komplicerade recept ("ja, alltså inte vanlig mat, det ska vara svårt" - den bok jag hittade kom tjejen dock tillbaka med - "jag fattade ju inte vad det stod och det var inga bilder"... suck), tips på lättlästa romaner (en hel klass som skulle låna). Och så vidare. Plus att det har ramlat in ett par kartonger med böcker och filmer som jag beställde precis innan jul för att göra slut på läromedelsbudgeten (de pengarna får vi ju oavsett inte behålla så de är det bara att se till att använda). Meeen - jag klagar inte. Vidhåller att jag har världens bästa jobb!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jobbar ni idag 6/1 eller?

2012-01-06 @ 15:58:36
URL: http://mariechjo.blogg.se/
Postat av: Jenny

Japp, vanlig vardag här.

2012-01-06 @ 15:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0