Musik

Lyssnar på VG-lista, eftersom en eller ett par av låtarna som ligger på listan brukar dyka upp på quizen. I måndags var det Flo Ridas "Wild ones" - och det hade vi aldrig klarat om vi inte tjuvtränat i förväg... :)

Det är inte allt som är lika bra... men en av de låtar jag faktiskt gillar är den här:



Det är första gången jag hört nåt av Nickelback (i alla fall som jag vet om). För säkerhets skull har jag lärt mig varifrån de kommer, vad sångaren heter och när de slog igenom.

Nåt jag inte behöver plugga på längre är vinnarna i schlager-EM. Nu sitter de. Allihop, från 1956 till idag. Både land och artistnamn. Puh... (jo jag vet, min hjärna är full av värdelöst vetande, men det är just i quiz-sammanhang man kan få nytta av det!)
_ _ _ _ _

Ännu en innedag idag, trots föresatser om motsatsen. Men så har jag fått gjort en del på hemmaplan - gått igenom ett par skrivbordslådor och kastat en hel del, putsat vardags-rumsfönstren (!!) eftersom det nu är +5, fäst trådar på ett antal mormorsrutor (till den där pläden jag ska ha i bagarstugan) - och nu funderar jag som bäst på om jag ska ta fram dammsugaren. Fast det tar emot...  imorgon kanske?

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad blir det till middag då?

2012-01-15 @ 15:57:44
Postat av: Jenny

Makaroner, Bullens pilsnerkorv och broccoli. Du då?

2012-01-15 @ 16:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0