På promenad

Igår tog jag mig i kragen, kallt eller ej, och knatade runt Åremma och Rynesåsen. Närmare två
timmar i -15, visserligen med överdragsbyxor men utan långkalsonger... kallt. Men vackert!!
Ljuset har vänt åter:











Jag har gått samma runda idag, i vad som enligt yr.no skulle vara uppehållsväder men som visade sig vara spösnö. Insåg åt vilket håll det lutade redan innan jag gick ut, så jag lämnade kameran hemma. Dumt, då jag spankulerade rätt genom en renflock! Visserligen backade de undan då jag kom men jag var inte mer än 8-10 meter ifrån dem. Rätt häftigt.

Förnuftig som jag är hade jag på mig broddar idag. Det var visserligen inte särskilt halkigt igår (då jag gick utan) men jag vet ju att lite pudersnö på den minsta isfläck tenderar att öka risken dramatiskt för oönskade saltmortaler...
_ _ _ _ _

Nu kollar jag Tour de Ski på TV innan jag - om jag bara lyckas uppbåda tillräcklig entusiasm - åker till jobbet en stund för att gå igenom de senaste månadernas påminnelser om försenade lån. Kräktråkigt. Utlånssystemet genererar sådana påminnelse varje vecka, men då jag helt enkelt inte hunnit med har de blivit liggande. Dessutom ska det skrivas räkningar till ett antal slöfockar som trots påminnelser inte lämnat tillbaka det de lånat (alltså, på det stora hela är eleverna jätteduktiga, men ingen regel utan undantag). Och sånt här är det bäst att pyssla med när bibblan är tom, att sitta i lånedisken med räkningar är inte så lämpligt då jag ju faktiskt har tystnadsplikt och inga andra än de elever det gäller bör få se vad det står på arken.

Men visst. Jag skulle hellre ligga på soffan och läsa deckare... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0